Inför Sunnanåcupen!
Det finns fortfarande ett antal utmaningar att förhålla sig när det gäller Sunnanås div 4 lag till sommaren! Men just nu lägger vi det lite åt sidan och lägger all kraft på Sunnanåcupen. Förhoppningsvis kan tiden fram till Sunnanåcupen OCH själva Sunnanåcupen ge mycket energi och nya idéer kring vad och hur göra. Sunnanåcupen är för oss i föreningen och specifikt oss i herr en otroligt viktig cup!! Den omsätter ca 210 000 kronor och ger ett bra resultat till föreningen. Det gör att vi i stort sett på resultatet från Sunnanåcupen kan driva div 4 laget till sommaren. Men sedan krävs det en hel del jobb. Vi i herrgruppen, Tony Boman, Lasse Åberg, Samuel P-L, Mattias Rönnlund, Erik Jansen och undertecknad. Lägger en hel del tid och kraft på att rodda arrangemanget kring Sunnanåcupen. Vi gör det med glädje, men vi kommer också att behöva en del hjälp av er spelare! Nu till Sunnanåcupen så öppnar vi upp för att spela med bästa möjliga lag! Hade vi så här långt haft 15-18 sugna 18-25 åringar på träningarna under december månad så hade vi valt en annan strategi. Men eftersom snittantalet har varit 2-3 spelare från ett tänkt div 4-lag så väljer vi en annan väg. De som kommer på träningarna, visar inställning, bra karaktär och bra kvalité konkurrerar om en plats i Sunnanåcupen. Då spelar det ingen roll om man är 17 år eller 47 år!!! Sen krävs det förstås att man är skriven för Sunnanå. Nu på söndag, 12.30-13.30 i bollahallen påbörjas resan mot Sunnanåcupen! Sen har vi tre tiden i Eddahallen, två tider före nyår och en efter nyår. Titta i kalendern. Erik Jansen, Samuel P-L och Tony leder laget i Sunnanåcupen! De ansvarar för träningarna och att ta ut lag. Vi vann Sunnanåcupen för två år sedan och det vore mycket roligt att göra det igen!!! Varmt välkomna och kämpa om en plats till Sunnanåcupen. /Herrgruppen via Krister Lundgren
A-lag Herrar
19 dec 2014
0kommentarer
Julhälsning....
Vi önskar alla en härlig julledighet fylld med aktivitet, värme och glädje!
A-lag Damer
19 dec 2014
0kommentarer
Träningsmatch mot KAIF lördag den 13 december!
I morgon lördag så möter vi KAIF i träningsmatch på deras träningstid! Samling 09.15 i bollhallen och matchstart ca 10.10, 2 * 25 minuter. Tony har varit i kontakt med merparten av er under veckan och vi vill ha svar senast 18.00 på gästboken i kväll eller sms Tony om ni vill/kan vara med. Eftersom träningen är inställd på söndag dag, utifrån aktiviteter via Västerbottens fotbollsförbund. Så tränar vi 21.00-22.00 i bollhallen på söndag. /Krister
A-lag Herrar
12 dec 2014
0kommentarer
Nu i veckan kör vi igång på allvar!!
Vi i herrgruppen har under sista 6-8 veckorna haft träffar för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för herrfotbollen i Sunnanå! Vi som finns med i herrgruppen är undertecknad, Tony Boman, Lasse Åberg, Erik Jansen, Samuel Pont-Laisfeldt och Mattias Rönnlund. Ambitionen är att få ihop en slagkraftig trupp och slåss om en topp 4 placering i div 4 till sommaren! Finns i nuläget ingen önskan om att kortsiktigt gå upp i div 3, men däremot på längre sikt. Viktigt är att vi vill vara en attraktiv klubb för unga spelare som har höga ambitioner med sitt fotbollspel! Sen kommer Skellefteå FF att vara vår elitsatsning på herrsidan, precis som tidigare år. Vi kommer att träna 4 pass i veckan från och med vecka 2! Det innebär i utgångsläget två bollpass i veckan, ett styrke- och ett pass kring fotbollskondition. Sen kan samarbete med KAIF framöver skapa andra förutsättningar kring antal bollpass. En av utmaningarna är tränarfrågan! Erik Jansen är positiv till att vara med 2015 och vi resonerar med två andra tränare för att kunna vara en gemensam tränartrojka med delat ledarskap. Förhoppningsvis får vi besked under veckan. Nya träningtiderna med start i morgon tisdag den 2 december är: Tisdagar, 19.15-20.15 i tältet och söndagar, 12.30-13.30 i bollhallen. Gäller till v. 51. Sen kan det bli en uppdatering i frågan kopplat till samspelet med KAIF. Vi kommer att möta KAIF i träningsmatch, lördag den 13/12, 10.00-11.00 i bollhallen! Viktigt nu att få så många som möjligt att komma till träningen i morgon tisdag! Lasse och Tony från herrgruppen leder träningen och kommer att kunna informera kring nuläge och ambitioner framåt. Hjälps åt att informera varandra kring morgondagens träning! Vi kommer även att spela med ett div 6 lag i sommar! Stommen blir det P-99 lag som har funnits i år. Det blir möjligheter för de som inte platsar i div 4-laget att kunna spela i div 6-laget. De kommer att träna på egna tider från och med denna vecka. Men ambitionen är att köra viss gemensam fysträning från v. 2. Vi har bokat in tre träningstider på Eddahallen mellan jul och nyår för att förbereda inför Sunnanåcupen den 5-6/1. Titta i almanackan för träningstider. Vi i Sunnanås herrgrupp ser fram emot en rolig säsong 2015 både med div 4 och div 6 laget! /Från herrgruppen Krister Lundgren
A-lag Herrar
1 dec 2014
0kommentarer
Nya träningstider i veckan
Tränarfrågan börjar förhoppningsvis klarna inom kort och Sunnanå kommer att göra en satsning i år. Flera spelare har visat intresse för att spela med oss och vi hoppas att ni som varit med i år också är sugna på att köra igång igen. Vi har nu nya träningstider. Tisdagar 19:15 Bolltältet/skogsvallen Söndagar 12:30 Bollhallen/Norrvalla Se till att dyka upp, ju fler vi är desto roligare blir det. Också dags att börja slipa på formen inför sunnanåcupen som äger rum under trettonhelgen. /Herrgruppen
A-lag Herrar
1 dec 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter