• Ingen styrkeintro på lördag - bara tältet

    Utan bara fotbollsträning i Tältet. Gemensam med andra laget. Lars Å kommer hålla i träningen. A-lag Herrar 16 jan 2015 0kommentarer
  • ingen träning i kväll måndag 12/1 pga KYLA

    Ingen träning ikväll pga av kyla. Nästa pass på lördag 9:30 på Soo shim sedan 11:00 bolltältet. A-lag Herrar 12 jan 2015 0kommentarer
  • Träningsstart i morgon

    Ambitionen är att från och med nästa vecka på allvar erbjuda minst 4 träningar i veckan! Vi har två träningstider i tältet, lördagar mellan 11.00-12.00, ombytt och klar 10.45! Sen tränar vi på måndagar mellan 21.15-22.15 också i tältet, start den 12 januari. Ombytt och klar 21.00. Sen kommer vi att erbjuda ett styrkepass på Soo Shim och ett fotbollsfyspass i veckan. Fullt ut vad det består av återkommer vi under veckan med. Nu på lördag, den 10 januari, så har vi introduktion för styrketräning i Soo Shims lokaler (granne med Sörvalla). Tony Boman kommer att leda den. Ombytta och klara 09.30 på Soo Shim. Sen åker vi direkt till fotbollsträning i tältet. Introduktionen gäller även nästa lördag, samma tid och plats. Sen kommer vi att bestämma en gemensam tid för styrketräningen, kan man inte den ordinarie tiden. Så kan man göra passet en annan tid under veckan. Varmt välkomna på styrketränings introduktion OCH fotbollsträning på lördag! Nu vill vi att ni börjar meddela på gästboken om ni INTE kommer på träningen. A-lag Herrar 9 jan 2015 0kommentarer
  • Tack för stort engagemang i Sunnanåcupen!

    Sunnanåcupen är för oss i Sunnanå SK en viktig cup i många avseenden! Dels bidrar den till viktiga intäkter för föreningen som helhet och i hög grad herrdelen av föreningen som "ansvarar" för cupen. Men cupen bidrar också med intäkter för ungdomslag som arbetar med cupen. Delar av intäkterna tillfaller P-99 (numer Sunnanå 2 i div 6) och P-00 som bidrar på ett strålande sätt till cupen (entré, fikaförsäljning mm.). Utan deras insatser så skulle det inte fungera. Här ser man också styrkan av att finnas i en förening. När man kraftsamlar så är det många personer som hjälps åt och får det att fungera. Vi har nu kört cupen i 32 år och förhoppningsvis kommer att antal av er, på olika sätt att finnas med och hjälpa till de kommande 32 åren. Roligt att vi kunde lösa ett Sunnanå 2 lag med kort varsel! Starkt också att vi vann kvalgruppen och gick till huvudturneringen. Sen blev det tvärstopp... Mycket starkt också att Sunnanå 1, vann sin grupp. Lite synd med förlusten mot Robertsfors. Men vi kan ändå summera en bra insats i Sunnanåcupen från vår sida! Roligt att ca 22-24 spelare ville/kunde vara med. Förhoppningsvis så är åtmistone mellan 10-12 spelare av er stommen i div 4 laget i sommar. Sen är det en av få tillfällen under ett år när stora delen av fotbollsskellefteå samlas på samma ställe! Det är kanske 2-3 000 människor som dyker upp under dessa tre dagar som cupen pågår. Sen är futsal en fartfylld, spännande och rolig fotboll att se. Nu påbörjar försäsongen på allvar och förhoppningsvis så kommer några viktiga pusselbitar att vara på plats innan veckan är slut! Vill de sig väl så tillkommer det tränare och ett antal spelare och då kan vi på allvar ladda för en riktigt rolig div 4 säsong. Mer information när vi vet mer! För div 6 laget så är inte utmaningen spelare! Vi har 16-18 spelare där stommen är från P-99. Utan där är utmaningen tränare. Vi kämpar fortfarande för att hitta en bra lösning där, har ni idéer så får ni höra av er. Sen är ambitionen att de som för dagen inte platsar i div 4-laget, spelar matcher med div 6-laget. Ambitionen är att från och med nästa vecka på allvar erbjuda minst 4 träningar i veckan! Vi har två träningstider i tältet, lördagar mellan 11.00-12.00, ombytt och klar 10.45! Sen tränar vi på måndagar mellan 21.15-22.15 också i tältet, start den 12 januari. Ombytt och klar 21.00. Sen kommer vi att erbjuda ett styrkepass på Soo Shim och ett fotbollsfyspass i veckan. Fullt ut vad det består av återkommer vi under veckan med. Nu på lördag, den 10 januari, så har vi introduktion för styrketräning i Soo Shims lokaler (granne med Sörvalla). Tony Boman kommer att leda den. Ombytta och klara 09.30 på Soo Shim. Sen åker vi direkt till fotbollsträning i tältet. Introduktionen gäller även nästa lördag, samma tid och plats. Sen kommer vi att bestämma en gemensam tid för styrketräningen, kan man inte den ordinarie tiden. Så kan man göra passet en annan tid under veckan. Varmt välkomna på styrketränings introduktion OCH fotbollsträning på lördag! Nu vill vi att ni börjar meddela på gästboken om ni INTE kommer på träningen. Nu hjälps vi åt att skapa ett roligt fotbollsår 2015! /Herrgruppen via Krister A-lag Herrar 8 jan 2015 0kommentarer
  • Sunnanå 2 till huvudturneringen i Sunnanåcupen!

    Efter en oväntat stark lördag så kvalificerade sig Sunnanå 2 till huvudturneringen! Det som gladde mest var det fina försvarsspelet som vi hade över hela planen. Allt från Davinsson i målet till forwards längst fram. Tight, tufft och smart försvarsspel bidrog i hög grad till avancemanget. Sen kunde vi däremellan värdera klokt mellan att hålla bollen inom laget och ställa om snabbt, göra de mål som behövdes för att vinna två matcher och kryssa en. Nu väntar dock lite tuffare matcher i Robersfors 15.30 och Malå 17.30 under måndagen! Men måsättningen är självklart att ta en av platserna till kvartsfinalspelet som påbörjas på tisdag. Två av tre lag från gruppen går vidare och vi får slå ur underläge. Vi spelar i utgångsläget med samma trupp som avslutade matchen mot Jörn med två undantag. Patrik kliver av pga av skada och Lalle jobbar så de räknar vi bort. Klas Antonsson och Tobbe Forsell tillkommer. Vi samlas 14.30 i morgon måndag på samma ställe som i lördags! Det innebär i konferensen i norra delen av Norrvalla. Nu laddar vi för en riktigt rolig och bra måndag! /Krister A-lag Herrar 4 jan 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter