Träningskort
Sunnanå SK har fått ett erbjudande från Friskvårdskompaniet om att köpa Guldkort eller Gymkort till kraftigt reducerade priser. (Se bild). Erbjudandet gäller alla medlemmar i föreningen dvs spelare, ledare, föräldrar mfl. Om man tycker det är dyrt att betala korten på en gång kan man dela upp betalningen på upp till 12 månader. Man kan även "frysa" kortet under 2 valfria månader om man tex blir skadad eller inte tränar under sommaren osv. Friskvårdskompaniet vill att vi inom föreningen bokar upp minst 20 kort för att erbjudandet ska gälla. Meddela till mig via mail: anneli.sundqvist@sunnanask.se eller mess: 070-394 24 24 senast 10/11 om du vill utnyttja erbjudandet. Du kan träna på Friskvårdskompaniet från det år du fyller 13 år. (Tom det år du fyller 15 år behöver du ha målsman med dig)
A-lag Herrar
14 okt 2015
0kommentarer
Träningskort
Sunnanå SK har fått ett erbjudande från Friskvårdskompaniet om att köpa Guldkort eller Gymkort till kraftigt reducerade priser. (Se bild). Erbjudandet gäller alla medlemmar i föreningen dvs spelare, ledare, föräldrar mfl. Om man tycker det är dyrt att betala korten på en gång kan man dela upp betalningen på upp till 12 månader. Man kan även "frysa" kortet under 2 valfria månader om man tex blir skadad eller inte tränar under sommaren osv. Friskvårdskompaniet vill att vi inom föreningen bokar upp minst 20 kort för att erbjudandet ska gälla. Meddela till mig via mail: anneli.sundqvist@sunnanask.se eller mess: 070-394 24 24 senast 10/11 om du vill utnyttja erbjudandet. Du kan träna på Friskvårdskompaniet från det år du fyller 13 år. (Tom det år du fyller 15 år behöver du ha målsman med dig)
Sunnanå SK
14 okt 2015
0kommentarer
Sunnanås herrfotboll framöver!!
Just nu har vi ett härligt läge kring Sunnanås herrfotboll! Div 4-laget är just nu ett av de formstarkaste lagen i serien, har klivit upp på en tredjeplats i serien. Nu är det lite för långt fram till Robertsfors och Malå i toppen, men möjligheten att landa på en topp tre placering ser goda ut. Div 6-laget, där många av spelarna i div 4-laget spelar. Tog en viktig seger borta mot Rönnskär i går kväll!! Vände och vann med 2-1 och ligger nu på en andra plats i tabellen. Lite för långt fram till Myckle, men vi ska kämpa för att behålla andraplatsen. Vi har ett av de mest talangfulla ungdomslag genom tiderna i föreningen via P-00 laget. Flera av spelarna har spelat både i div 4 och div 6-laget. Laget kom på en tredje plats i futsal SM i vintras och spelar DM final på onsdag. Men en viktig fråga är: Vad vill vi med Sunnanås herrfotboll framöver!? Som förening som helhet så finns det ett antal utmaningar, återkommer kring det längre ned. Vi hade för några år sedan ett riktigt spännande div 3-lag. Men bl a bristande ekonomi och organisation bidrog till att det var svårt att fortsätta satsa. Vi i Sunnanå har ingen inga ambitioner att satsa på att bli ett elitlag på herrsidan. När det gäller Sunnanå, så låter vi damerna den ambitionen. Men däremot så finns det ingen motsättning i att försöka att skapa så bra förutsättningar som möjligt för att förbereda spelare och lag för elitfotboll. Vi har via i första hand ett gott samarbete med Skellefteå FF och i nästa steg med Morön BK möjligheten att slussa spelare dit som vill bli elitspelare. Men däremot har vi just nu ett mycket spännande läge och vi behöver föra en dialog kring vad vi vill med Sunnanås herrfotboll! Är vi redo att ta nästa steg? Vad krävs för det? Är vi beredda att betala priset? En stor utmaning som finns i föreningen Sunnanå SK är ekonomin! Vi från herrfotbollen har sista åren gått med vinst varje år, mycket tack vare Sunnanåcupen som vi i herrlaget håller i, men även E-lux Home cup i samarbete med Skellefteå FF ger lite pengar. I övrigt så drar vi nästan inte in några pengar (t ex. sponsring eller eget arbete). Men det gör att vi kan ha ett div 4-lag och div 6-lag. Men då spelar vi i gamla matchkläder och köper nästan ingenting utöver det som verkligen behövs. Men föreningen som helhet har det jättejobbigt ekonomisk. Framförallt damerna har gått mycket back sista åren. En viktig framgångsfaktor är bra tränare!! Vi har riktigt bra tränare just nu kring både div 4-laget och div 6-laget. Ambitionen är att göra klart med dem för 2016, men även att stärka med fler tränare. Vi kommer nu i början av september att göra en enkät med alla spelare i div 4, div 6 och P-00 laget. Det underlaget kommer att hjälpa oss att tydliggöra en vision, målsättningar och strategier framöver för Sunnanås herrfotboll. Sen kommer vi i herrgruppen använda det här underlaget för att plocka fram en plan som vi redovisar i slutet av september. En ambition som finns är att när vi kommer in i november så ska vi ha klart med tränare och ca 70-80 % av truppen inför 2016!! Ha en fortsätt trevlig vecka och fortsätt det fina arbetet som ni gör! /Herrgruppen via Krister
A-lag Herrar
25 aug 2015
0kommentarer
TV-laget på fredag
Kom på fotbollsfest nu på fredag 7/8, Sörvalla! Se när TV-kändisar (bla Patrick Ekwall, Patrik Sjöberg, Robert Prytz mfl) spelar mot lokala kändisar (Adam Larsson, Anders Söderberg, Perpetua Nkwocha mfl) Ska bli sol och 23 grader (enl SMHI)! I pausen uppträder Skellefteås stolthet i Cheerleading: Stingrays Det kommer att finnas öltält med underhållning av Joel Nunez. Aktiviteter för barnen på B-plan. Mat och dryck finns förståss till försäljning. Inträde: Vuxna 80 kr Barn (00-08) 20 kr Vuxna inkl mat 220 kr Barn inkl mat 50 kr Undvik köer och köp biljett kansliet tel 070-394 24 24 eller via ticnet.se. Det går givetvis även bra att köpa i entrén på fredag kväll. PS. Om ngn känner för att göra en ideell insats och hjälpa till vid matchen är ni välkomna att kontakat kansliet på tel 070-3942424.
A-lag Herrar
5 aug 2015
0kommentarer
TV-laget på fredag
Kom på fotbollsfest nu på fredag 7/8, Sörvalla! Se när TV-kändisar (bla Patrick Ekwall, Patrik Sjöberg, Robert Prytz mfl) spelar mot lokala kändisar (Adam Larsson, Anders Söderberg, Perpetua Nkwocha mfl) Ska bli sol och 23 grader (enl SMHI)! I pausen uppträder Skellefteås stolthet i Cheerleading: Stingrays Det kommer att finnas öltält med underhållning av Joel Nunez. Aktiviteter för barnen på B-plan. Mat och dryck finns förståss till försäljning. Inträde: Vuxna 80 kr Barn (00-08) 20 kr Vuxna inkl mat 220 kr Barn inkl mat 50 kr Undvik köer och köp biljett kansliet tel 070-394 24 24 eller via ticnet.se. Det går givetvis även bra att köpa i entrén på fredag kväll. PS. Om ngn känner för att göra en ideell insats och hjälpa till vid matchen är ni välkomna att kontakat kansliet på tel 070-3942424.
A-lag Damer
5 aug 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter