• Sofia Lindmark matchvinnare när Sunnanå tog tre poäng

    – Det här var riktigt skönt. Det var inte någon vacker match, men vi vann och det tycker jag att vi gjorde rättvist. Det säger Sunnanås tränare Annika Kukkonen efter att laget hemma på Electrolux Home Arena hade besegrat Alingsås FC med 2–1 (0–0). Det var första gången som lagen möttes och att gästerna hade 20 poäng mer än Sunnanå märktes inte särskilt väl. I första halvlek var det först Alingsås som ägde bollen och skapade något framåt – framför allt hörnor. Men Sunnanå kämpade väl tog under halvlekens andra hälft över initiativet. Inget av lagen skapade dock några särskilda farligheter även om kanske Alingsås var det lag som hade de vassaste möjligheterna. – Vi pratade i halvtid om att vi måste steppa upp, säger Annika Kukkonen. Det kändes i första halvlek som att vi var där, men ändå inte hela vägen fram. Snacket gav resultat på så sätt att Sunnanå kom ut som lite av ett nytt lag på den fortsatt blöta planen. Regnet var intensivt och den blöta planen bidrog till att bollen stack iväg fortare än när det är torrt. Lite felpassningar och hårda dueller blev resultatet. Men Sunnanå tryckte på. Offensiven gav resultat när lagkaptenen efter ett anfall som först slagits tillbaka av Alingsås sköt mot mål från en bit utanför straffområdet. Bollen gick i mål och Sunnanå tog ledningen med 1–0 i 62:a minuten. Bara sju minuter senare var det dags igen för Sofia Lindmark att göra mål. Från nära håll tryckte hon in bollen i målvaktens vänstra hörn. 2–0 och det började lukta seger. Eller i alla fall poäng. Bloggen A-lag Damer 12 okt 2020 0kommentarer
  • Rösta gärna på oss - Sunnanå SK kan bli vinnare i ATG Drömfo

    Här kommer glädjande nyheter! Sunnanå Sportklubb, med sin inkluderingsverksamhet TUSS, är 1 av 4 finalister i ATG Drömfonds tävling! Redan nu kan man se filmen och gå in och rösta på länk Omröstningen är öppen mellan 5/10-1/11. Man kan rösta 1 gång om dagen (från varje enhet) och det är superenkelt att rösta (man klickar bara på hjärtat <3)! Dela gärna i era egna nätverk 😊 Finalen kommer att sändas lördag 7/11 live i Stockholm och då avslöjas vinnaren. Förutom äran vinner finalisten ytterligare 100.000 kr till sin verksamhet. I augusti var ambassadör Peter ”Foppa” Forsberg på besök till TUSS i Jörn för att, tillsammans med ATG-teamet, spela in en film om TUSS-verksamheten. TUSS har funnits sedan år 2016 och vill möjliggöra för att fler tjejer ska inkluderas i idrott och föreningsliv, oavsett vem man är, vilken bakgrund man har, förkunskaper eller socioekonomiska förutsättningar. TUSS står för trygghet, uppmuntran, självförtroende och självtillit och handlar om att bli stark i sig själv. Ha en fin dag! Mvh Sunnanå SK, Sunnanå SK 5 okt 2020 0kommentarer
  • Lojhet i första halvlek fällde avgörandet

    Alla matcher är viktiga matcher. Särskilt för Sunnanå som i elitettan ligger på sista plats och med sju poäng upp till en plats ovanför nedflyttningsstrecket. I dag mötte Sunnanå värmländska Mallbacken på Electrolux Home Arena. Det blev en märklig match då lagen helt dominerade varsin halvlek. Dock var det gästande Mallbacken som tog hand om de tre poängen efter att ha vunnit med 1–2 (0–2) och gjort alla tre målen. – Alla, verkligen alla, visste vad som gällde i dag. Vi pratade om det före matchen och vi sa att vi måste gå ut och göra allt. Men jag märkte redan på uppvärmningen att det var något som inte stämde. Det var avvaktande och lite lojt redan då, säger Sunnanås tränare Annika Kukkonen som i sanning var frustrerad efter matchen. Bloggen A-lag Damer 30 sep 2020 0kommentarer
  • Veckoplanering v.40

    MÅN: 20.00 – 21.15 Bollpass+fys ute på Sörvalla. Vi samlas ombytta och klara i omklädningsrummet 19.45. TIS: VILA. ONS: 18.30 – 20.00 Bollpass ute på Sörvalla. Vi samlas ombytta och klara i omklädningsrummet 18.15. TORS: 20.00 – 21.15 Bollpass ute på Sörvalla. Vi samlas ombytta och klara i omklädningsrummet 19.45. FRE: 16.30 – 17.30 Bollpass ute på Sörvalla. Vi samlas ombytta och klara i omklädningsrummet 16.15. LÖR: Match mot Lillpite. SÖN: VILA. A-lag Herrar 27 sep 2020 0kommentarer
  • Ny seger mot Kvarnsveden

    Det blev en ny efterlängtad seger för Sunnanå när laget på bortaplan i dag mötte Kvarnsveden. Segern skrevs den här gången till 1–2 (0–2). Segern betyder inte bara tre poäng utan väldigt mycket för självförtroendet i laget inför de nio matcher – och 27 poäng – som återstår. Elitettan modell 2020 liknar ju inte någon annan säsong. På grund av coronapandemin kom spelandet inte igång förrän sent och spelschemat fick revideras ordentligt. Det har bland annat fått till följd att Sunnanå fortfarande inte har mött tre lag – Mallbacken, Alingsås och Lidköping. – Det är en udda situation, säger Annika Kukkonen, tränare för Sunnanå. När Sunnanå sprang ut på Ljungbergsplanen i Borlänge var det med en del självförtroende. Hemma på Electrolux Home Arena hade Sunnanå vunnit med 3–0. Och har man vunnit en gång så kan man göra det ännu en gång. Så gick i alla fall resonemanget i laget, trots att Kvarnsveden efter förlusten mot Sunnanå för fem veckor sedan har bytt tränare och gjort bättre ifrån sig än tidigare. Under dagens match var det under de absolut första minuterna hemmalaget som dominerade. Men sedan kom Sunnanå. Bollinnehavet ökade väsentligt och laget vann de flesta duellerna på planen. I 15:e minuten drog Caroline Murray på ett långskott som gick i ribban och studsade ut. Där stod Alexandra Sandström, som fick inte mindre än två chanser att få bollen i mål. Kvarnsvedens målvakt rädda bollen första gången men lämnade retur. Den satte Alexandra säkert utom räckhåll för den överspelade målvakten. Bloggen A-lag Damer 22 sep 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter